بایوساید (ضدباکتری) کوتینگ

فعالیت موجودات زنده مانند جلبک ها، قارچ ها، باکتری های هوازی و بی هوازی، صدف ها، کپک ها و غیره، شرایط محیطی سیستم ها را نامساعد می سازد. این موجودات قادرند در محدوده وسیع pH و دما و فشار، در محیط های مختلف مانند آب، خاک، نفت و مشتقات نفتی زندگی کنند. روش های گسترده ای برای از بین بردن این مشکلات وجود دارد که از متداول ترین آن ها می توان به استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع بایوساید اشاره کرد.در واقع بایوساید ها به مواد شیمیایی گفته می شوند که برای نابودی یا کنترل هر گونه میکروارگانیسم مضر از روی سطوح و برخی سیالات به کار برده می شوند. در واقع گاهی بایوسایدها به عنوان عوامل ضد رسوب یا ضد عفونی کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر بایوسایدها را با توجه به مکانیسم اثر، بررسی کنیم می بینیم که به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

1- بایوسایدهای اکسید کننده شامل: ترکیبات کلر، دی اکسید کلر، پراکسید هیدروژن، برم و ازن. این بایوسایدها از طریق فرآیند الکتروشیمیایی اکسیداسیون، باکتری ها را از بین می برد. جایی که زیست کش الکترون را از باکتری به دست می آورد و این از دست دادن الکترون اساساً باکتری ها را از بین می برد.

2- بایوسایدهای غیراکسید کننده شامل: ترکیبات آمونیوم کوارتز، ایزوتیازولین، برونوپل، THPS ، DBNPA و …

ترکیبات اکسیدکننده به دلیل حساسیت مواد کوتینگ به این ترکیبات در فرمولاسیون کوت استفاده نمی شوند.

شرکت راستین شیمی پارس توانسته است با بهرهمندی از سال ها تجربه تیم فنی خود در صنعت کاغذسازی، بهترین عامل ضد باکتری که می تواند سلامت کوتینگ شما در طولانی مدت را تضمین کند، خدمت مشتریان عزیز ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *